40 års jubilæum

I april måned 2006 kunne Christianskirkens Drenge- & Mandskor fejre deres 40 års jubilæum. Begivenheden blev fejret fra fredag den 7. april til søndag den 9. april 2006.

Det hele startede fredag aften i Christianshus, hvor nuværende og tidligere kormedlemmer mødtes til et let aftensmåltid. Der blev hygget og rigtig snakket om gamle dage. Bagefter var der korprøve i Christianskirken, hvor programmet til jubilæumskoncerten skulle øves.

Korets tidligere organister Poul Skjølstrup Larsen og Hans Christian Magaard indstuderede repertoiret under prøven mens Lasse Toft Eriksen (tidligere kormedlem) spillede orgel. I pausen af korprøven blev der serveret kaffe og kage, som forældre til kormedlemmerne havde været så søde at bage til os.

Lørdag formiddag fortsatte korprøven fra fredag, hvor de sidste ting lige skulle indstuderes. Bagefter var der frokost for korsangerne i Christianshus, inden den officielle jubilæumsreception.

Den blev afholdt i kirkens aktivitetshus C-café. Ved receptionen deltog bl.a. organister fra kommunens øvrige kirker, Borgmesteren i Fredericia Uffe Steiner Jensen samt sponsorer, som har bidraget økonomisk ved korets tidligere udlandsturnéer. Der var gaver fra alle de fremmødte, der var taler fra korets organister, korrådets tidligere formand Ole Mikkelsen, fra menighedsrådets formand Bente Gertz og fra flere af forældrene til drengene i koret.

Kl. 17:00 var der så jubilæumskoncert i Christianskirken. En fyldt Christianskirken fik en smuk musikalsk oplevelse med sig hjem. Umiddelbart efter koncerten skulle koret stille op til det officielle jubilæumsfoto.

Dagens sidste punkt på programmet var en festmiddag på Hotel Trinity lidt uden for Fredericia. Det blev en  hyggelig aften, hvor der igen blev snakket om gamle dage.

Korrådet havde lavet en rigtig sjov film om det at synge i kor. Filmen blev fremvist på festaftenen og den blev modtaget med megen latter og klapsalver. Der blev igen holdt taler inden alle festlighederne sluttede omkring midnat.

Søndag deltog korsangerne i en festgudstjeneste i Christianskirken, hvor korets bl.a. sang Op alle som på jorden bor og Vort Hosiana Klinge. Festlighederne sluttede ved en kirkefrokost umiddelbart efter festgudstjenesten.

Der deltog i alt 88 korsangere og 3 korledere/organister i jubilæumsweekenden. Og det var en rigtig hyggelig weekend, hvor både nuværende og gamle kormedlemmer fik sunget og snakket sammen.