Trompetist

Kaj Berger Pedersen er født og opvokset i Kolding. Han har sunget i skolekor og fået undervisning i blokfløjte, mandolin og violin. Senere bliver Kaj medlem af F.D.F. og lærer dermed at spille på trompet.

Kaj aftjener sin værnepligt som soldat i Randers og bliver samtidig instruktør for kassernens tamburkorps. Han flytter til Fredericia i 1971 og bliver medlem af Fredericia Jernbaneorkester i 1973 samt Fredericia Big Band i 1978.

Kirkekorets tidligere organist Poul Skjølstrup Larsen har ved flere lejligheder opfordret Kaj til at deltage som trompetist ved gudstjenester i Christianskirken. Og ved Børge Munk Povlsens indsættelse som præst i Christianskirken i 1987, deltager Kaj for første gang som trompetist. Siden er det blevet til utallige medvirkener som trompetist ved forskellige højtider såsom juleaftener, påskesøndage, konfirmationer og pinsesøndage.

Kajs søn Henrik Berger Pedersen har også sunget i Christianskirkens Drenge- & Mandskor. Han blev optaget i koret i 1986.

Kaj nyder at spille til gudstjenester i Christianskirken. Han nyder det samarbejde, der er mellem ham, organist og kor.